Problem opadających powiek

Wraz z wiekiem włókna kolagenowe tracą swoją sprężystość, co jest widoczne w kondycji naszej skóry. Problem wiotczenia widoczny jest najwcześniej w najcieńszych partiach skóry – na powiekach. Opadające powieki nie tylko problem estetyczny, ale i zdrowotny.

Poprzez płat skórny przesłaniający rogówkę, a często zachodzący również na źrenicę, opadanie powiek może w znacznym stopniu ograniczać pole widzenia. Takie zjawisko wpływa na komfort naszego życia. Oczy szybciej się męczą podczas pracy, mamy wrażenie obrzmienia i ciężkości powiek. Pierwszym objawem opadających powiek może być podnoszenie brwi i marszczenie czoła w celu powiększenia pola widzenia. Zwiotczałe powieki stanowią również problem estetyczny, zwłaszcza dla pań. Dolegliwość ta najczęściej pojawia się u osób po 40 roku życia.

opadajacepowieki02 - Problem opadających powiek

Zabiegi z zakresu okuloplastyki

Naszym Pacjentom proponujemy zabiegi chirurgiczne rozwiązujące nie tylko problem opadających powiek, ale także innych zmian w okolicach gałki ocznej, między innymi takich jak:

1. Gradówka
    To niewielki guzek pojawiający się na górnej lub dolnej powiece, może powodować dyskomfort, a w skrajnych przypadkach – ulec zakażeniu i przebić się do worka spojówkowego. W Centrum PRYZMAT wykonujemy zabieg usunięcia gradówki.
  2. Kępki żółte (żółtaki)
    To żółte, grudkowe zmiany skórne występujące najczęściej na powiekach. Z punktu widzenia sprawności narządu wzroku to problem głównie estetyczny, ale uwaga – samo ich wystąpienie na skórze może być objawem chorób związanych ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu. Kępki żółte można usuwać metodą chirurgiczną lub stosując laseroterapię.
  3. Skrzydlik (pterygium)
    To zmiana zwyrodnieniowa spojówki pojawiająca się na rogówce w wewnętrznej części oka. Przybiera kształt skrzydła, stąd jej nazwa. Zaawansowana może powodować u Pacjenta duży dyskomfort i zaburzać widzenie. W leczeniu skrzydlika stosuje się metody zachowawcze i operacyjne (usunięcie skrzydlika).
  4. Podwinięcie i odwinięcie powieki
    To dolegliwości najczęściej związane z wiekiem. Mogą powodować m.in. uczucie dyskomfortu, ból oka, łzawienie, zapalenie spojówek, zapalenie rogówki. Najskuteczniejszą metodą ich leczenia jest leczenie chirurgiczne.

Zapraszamy do zapoznania z ofertą naszych usług.

Wszelkie dodatkowe informacje pod numerami telefonu rejestracji: 32 233 40 32, 32 733 16 80.