Leczenie jaskry

Jaskra to bardzo poważna choroba polegająca na uszkodzeniu nerwu wzrokowego. Niestety schorzenie rozwija się bardzo powoli, a w początkowej fazie może być nawet bezobjawowa, dlatego Pacjenci nie są świadomi zagrożenia. Nieleczona jaskra może niestety prowadzić do utraty wzroku, przez stopniowe zawężanie pola widzenia (przy ciągle dobrej ostrości wzroku). W związku z tym wskazane są odpowiednio częste badania profilaktyczne u okulisty. Centrum Okulistyczne Pryzmat z placówkami w Gliwicach i Rybniku już od wielu lat specjalizuje się w diagnostyce i leczeniu jaskry.

Przyczyny i objawy jaskry

Przyczyny jaskry mogą być różne. Jest to choroba przewlekła, która najczęściej pojawia się po 50 roku życia. Regularne badania powinny wykonywać osoby z krótkowzrocznością, u których wada wzroku przekracza -4 dioptrie. Jaskra ma także istotne podłoże genetyczne.

Do objawów ostrej jaskry zalicza się:

• nagłe, znaczne pogorszenie widzenia,
  • występowanie tak zwanego halo (aureoli) wokół źródła światła,
  • ból oka,
  • zaczerwienienie oka,
  • nudności i wymioty.

Leczenie jaskry laserem

Leczenie jaskry laserem (selektywna trabekuloplastyka – SLT) to nowoczesna metoda pozwalająca czasem na całkowite wyeliminowanie kropli przeciw jaskrowych. Zabieg wykonuje się za pomocą wiązki światła laserowego, która w żaden sposób nie uszkadza sąsiednich tkanek, dlatego jest to procedura w pełni bezpieczna. Pozwala na obniżenie ciśnienia wewnątrzgałkowego. Zabieg ten, wyróżnia się wysoką skutecznością. Jest bezbolesny, mało inwazyjna i nie wymaga długiej rekonwalescencji.

W naszym Centrum zabiegi wykonują wykwalifikowani lekarze. Przed rozpoczęciem procedury przeprowadzany jest dokładny wywiad oraz badania w celu ustalenia stopnia zaawansowania jaskry i możliwych przeciwwskazań. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji. Przypominamy także o regularnych badaniach okulistycznych.