Zaćma – operacja i leczenie

Zaćma, czyli zmętnienie soczewki oka, jest chorobą, której nie wolno lekceważyć. Jej nieleczenie może doprowadzić nawet do utraty wzroku. Przeczytaj ten artykuł i zobacz, w jaki sposób przebiega leczenie katarakty oraz co warto wiedzieć na jej temat.

Niebezpieczna choroba oczu, która może spowodować utratę wzroku

Zmysł wzroku jest przez wiele osób uważany jako najważniejszy czynnik, dzięki któremu możemy prawidłowo funkcjonować. Nic więc dziwnego, że tak bardzo boimy się, aby go nie utracić. Niestety, statystyki nie są pełne optymizmu. Badania pokazują, że co pięćdziesiąty Polak cierpi na zaćmę – chorobę, która nieleczona może doprowadzić do utraty wzroku. Wbrew pozorom, jej wykrycie w początkowym etapie nie jest łatwe. Bardzo często jest tak, że chorzy na samym początku odczuwają jedynie dyskomfort w widzeniu. Obraz widzenia wydaje się być lekko zamglony, a barwy nie wydają się być już takie wyraziste. Skutki katarakty nie wydają się być poważne, z tego też powodu bardzo wiele osób bagatelizuje problem. Niestety, z czasem choroba postępuje, a nieleczona może doprowadzić do stanu, w którym chory widzi jedynie bardzo ostre światło albo całkowicie traci wzrok.

Zadbaj o wzrok i postaw na operację zaćmy w Gliwicach

Na szczęście kataraktę jest chorobą, którą można skutecznie wyleczyć. W tym celu warto jest się zapisać na operację zaćmy w Gliwicach. W trakcie zabiegu wymieniana jest zmętniała soczewka na sztuczny odpowiednik. Wybór odpowiedniej sztucznej soczewki następuje jeszcze przed samą operacją zaćmy. Podczas kwalifikacji wyliczana jest moc zamiennika oraz zostaje wybrany rodzaj. W zależności od stanu Twoich oczu możesz zostać poddany dodatkowych badaniom diagnostycznym.

Pielęgnacja oczu po wykonaniu operacji zaćmy

Po samej operacji zaćmy można normalnie poruszać się, czy kręcić głową bez obawy, że soczewka się przesunie lub wypadnie. Pamiętaj o tym, aby przez kilkanaście dni nie dotykać ani moczyć oka, ponieważ wtedy możesz doprowadzić do jego infekcji. Ważne jest również to, aby regularnie zgłaszać się na wizytę u naszych okulistów, zgodnie z wyznaczonym terminem. Przez pierwsze kilka tygodni unikaj intensywnych ćwiczeń fizycznych lub pracy, która wymaga dźwigania ciężkich rzeczy.