Leczenie zwyrodnienia plamki żółtej

Zwyrodnienie plamki żółtej, zwane także AMD (od angielskiej nazwy Age-related macular degeneration), to choroba okulistyczna polegająca na uszkodzeniu centralnej części siatkówki, czyli plamki żółtej. To właśnie ta część odpowiada za wyraźnie widzenie bez żadnych zniekształceń. Ten mały element sprawia, że jesteśmy w stanie normalnie funkcjonować, czytać, pisać, rozróżniać kolory. Niestety z wiekiem dochodzi do degradacji i licznych uszkodzeń tego organu, co prowadzi do pogorszenia widzenia. Schorzenie rozwija się głównie po 50. roku życia, chociaż nie jest to regułą.

Objawy zwyrodnienia

Objawy zwyrodnienia żółtej plamki na oku pojawiają się stopniowo. Na początku pogorszenie widzenia ma miejsce głównie po zmroku. Chorzy tracą ostrość wzroku głównie przy przedmiotach znajdujących się blisko. W następnych stadiach następują problemy z czytaniem i pisaniem oraz falowanie linii prostych, co uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Po pewnym czasie w centralnym polu widzenia pojawia się szara lub czarna plamka, która znacznie pogarsza widzenie. Przyczyny postępowania choroby mogą być różne. Zaliczają się do nich przede wszystkim:

• wiek,
  • palenie tytoniu,
  • nadciśnienie tętnicze,
  • cukrzyca, otyłość,
  • czynniki genetyczne.

Zwyrodnienie plamki żółtej to poważna choroba, którą można zdiagnozować tylko na podstawie odpowiednich badań wykonanych przez lekarza okulistę. Klinika Pryzmat z placówkami w Gliwicach i Rybniku specjalizuje się w profesjonalnej diagnostyce i leczeniu zwyrodnienia.

Leczenie AMD

Nasze centrum zatrudnia wykwalifikowaną kadrę, która jest w stanie zlecić profesjonalne leczenie AMD. Posiadamy także najnowocześniejszy sprzęt diagnostyczny umożliwiający przeprowadzenie bardzo dokładnych badań ułatwiających postawienie prawidłowej diagnozy. Istotną rolę odgrywa wykrycie choroby we wczesnej fazie, dlatego zachęcamy wszystkie osoby po 50. roku życia do przeprowadzenia badań kontrolnych.

Aby zatrzymać rozwój zwyrodnienia, stosujemy najnowocześniejszą metodę leczenia, czyli iniekcje doszklistkowe. Wykorzystujemy do tego specjalistyczne preparaty, które hamują aktywację białka VEGF wpływającego na stopniowe pogarszanie widzenia z powodu rozwoju nieprawidłowych naczyń. Procedura wykonywa jest przy znieczuleniu miejscowym kroplami. Zapewniamy pełną opiekę nad Pacjentami w całym procesie leczenia. Nowoczesne wyposażenie oraz wykwalifikowani lekarze posiadający wiedzę na temat najnowszych metod leczenia sprawiają, że odwiedza nas coraz więcej osób, które chcą zadbać o swój wzrok.