TERAPIA LASEREM NANOSEKUNDOWYM 2RT™

LASER NANOSEKUNDOWY 2RT™ W LECZENIU ZWYRODNIENIA PLAMKI ŻÓŁTEJ

Laser nanosekundowy 2RT™ wykorzystywany jest do przeprowadzania zabiegu stymulującego naturalny, biologiczny proces regeneracji oka. Dzięki niemu możliwe jest rozpoczęcie leczenia AMD na bardzo wczesnym etapie rozwoju tej choroby.

Czym jest AMD?

AMD jest to zwyrodnienie plamki żółtej postępujące wraz z wiekiem. Jako choroba przewlekła, AMD może skutkować nieodwracalnym zanikiem zdolności widzenia centralnego. W krajach uprzemysłowionych AMD stanowi główną przyczynę utraty wzroku.

Wczesne objawy choroby obejmują nagromadzenie się złogów (zwanych druzami) pod plamką oraz nieprawidłowości pimentowe, takie jak jasne lub ciemne punkty w obrębie plamki. Wczesne wykrycie zmian, wynikające z regularnych badań kontrolnych wykonywanych przez okulistę, pozwala zidentyfikować chorobę jeszcze przed wystąpieniem groźnych powikłań.

Jaki wpływ ma AMD na zdolność widzenia?

Plamka żółta to niewielki, lecz istotny element siatkówki oka, zlokalizowany w tylnej jej części. Ma około 5 mm średnicy i w dużej mierze odpowiada za naszą zdolność szczegółowego widzenia centralnego.

Wczesne stadium AMD może nie wpływać (lub w niewielkim stopniu) na tę właśnie zdolność. Wraz z rozwojem choroby zdolność szczegółowego widzenia ulega jednak pogorszeniu. W późnym, końcowym stadium choroby następuje całkowita utrata możliwości szczegółowego widzenia centralnego- tzw. ślepota prawna lub praktyczna.

Kto jest w grupie podwyższonego ryzyka zachorowania na AMD?

Wiek jest głównym czynnikiem rozwoju AMD. Częstość występowania choroby wzrasta wraz z wiekiem, a prawdopodobieństwo zachorowania jest największe po 65 roku życia.

Pozostałe, istotne czynniki ryzyka rozwoju AMD:

– rodzinna historia choroby- osoby, u których w rodzinie zdiagnozowano AMD są znacznie bardziej narażone na występowanie tej choroby.
– palenie tytoniu –  badania wykazują, że palenie może ponad dwukrotnie zwiększyć ryzyko rozwoju AMD.

Jak można spowolnić rozwój AMD?

Szczególnie zalecana jest konsultacja z okulistą, która pozwoli na wykrycie choroby w jej wczesnym stadium.

Po rozpoznaniu AMD niezwykle ważne jest systematyczne monitorowanie jej rozwoju. Istotną rolę może również odgrywać zdrowy styl życia, odpowiednia dieta wzbogacona suplementami oraz kategoryczne zaprzestanie palenia papierosów.

2RT™. NOWA PERSPEKTYWA W LECZENIU AMD

Czym jest terapia 2RT™?

2RT™ (terapia odmładzająca siatkówkę oka) to nieinwazyjny zabieg laserowy stymulujący naturalny, biologiczny proces regeneracji oka, którego celem jest leczenie wczesnych stadiów zwyrodnienia plamki związanego z wiekiem (AMD). Czas trwania zabiegu nie przekracza zazwyczaj 10 minut.

Wskazania do zabiegu:

– druzy w suchej postaci AMD,
– nieprawidłowości pigmentowe takie jak jasne lub ciemne punkty w obrębie plamki,
– cukrzycowy obrzęk plamki,
– centralna surowicza chorioretinopatia (CSCR).

Przeciwskazania do zabiegu:

– zaawansowana jaskra
– istotne zaburzenia przezierności ośrodków optycznych
– aktywny stan zapalny
– wysokie druzoidalne PED
– pseudodruzy siatkówki
– zmiany zanikowe nabłonka barwnikowego (RPE)
– stadium wysiękowe AMD

Jak wygląda zabieg laserem 2RT™?

Bezpośrednio przed jego rozpoczęciem, lekarz okulista podaje krople, których zadaniem jest przygotowania oka do zabiegu. Następnie na oku umieszczana jest soczewka kontaktowa, a impulsy światłą laserowego przesyłane są za pośrednictwem mikroskopu. Podczas zabiegu Pacjent będzie słyszał impulsy jako krótkie kliknięcia, może również dostrzec jasne błyski wiązki celowniczej lasera, używanej przez okulistę w celu prawidłowego skierowania wiązki zabiegowej.

Warto podkreślić, że zabieg jest bezbolesny. Pacjent może odczuwać niewielki wzrost ciśnienia wewnątrzgałkowego po umieszczeniu soczewki kontaktowej, jednak w żaden sposób nie odczuje działania samego lasera.

Co dzieje się po przeprowadzeniu zabiegu?

Wkrótce po zabiegu pacjent może powrócić do wykonywania codziennych czynności. Lekarz będzie ponownie sprawdzał stan oka w czasie określonych wizyt kontrolnych.

Należy jednak pamiętać, że leczenie AMD to ciągły proces, trwający przez całe życie pacjenta, dlatego nawet po przeprowadzeniu zabiegu konieczne będzie odwiedzanie okulisty co trzy-sześć miesięcy.

Zakres usługi  Cena za jedno oko  Miejsce wykonania
BADANIE KWALIFIKACYJNE DO ZABIEGU LASEREM 2RT™

– refraktometria komputerowa
– badanie ostrości wzroku
– pomiar ciśnienia wewnątrzgałkowego
– badanie przedniego odcinka i dna oka w lampie szczelinowe
– zdjęcie dna oka wykonane funduskamerą
– autofluorescencja siatkówki
– optyczna koherentna tomografia siatkówki i nerwu wzrokowego (SOCT/SS OCT)
– Angio OCT siatkówki
– perymetria 10°

+ w przypadku wskazań medycznych:
– angiografia fluoresceinowa

500 zł Poradnia Gliwice
Poradnia Rybnik
Zabieg laserem 2RT™

Nieinwazyjny zabieg laserowy stymulujący naturalny, biologiczny proces regeneracji oka, którego celem jest leczenie wczesnych stadiów zwyrodnienia plamki związanego z wiekiem (AMD).

Warto podkreślić, że zabieg jest bezbolesny, a jego czas trwania nie przekracza zazwyczaj 10 min. Pacjent może odczuwać niewielki wzrost ciśnienia wewnątrzgałkowego po umieszczeniu soczewki kontaktowej, jednak w żaden sposób nie odczuje działania samego lasera.

2500 zł Mikrochirurgia Gliwice
Kontrola po 6 miesiącach od wykonanego zabiegu laserem 2RT.

– refraktometria komputerowa
– badanie ostrości wzroku
– pomiar ciśnienia wewnątrzgałkowego
– badanie przedniego odcinka i dna oka w lampie szczelinowe