Kiedy warto udać się do okulisty?

Nie od dziś wiadomo, że regularne wizyty u lekarza pozwalają na zachowanie dobrej kondycji zdrowia czy wykrycie nieprawidłowości we wczesnym stadium. Taką zasadą warto się kierować również w przypadku wizyt u okulisty. Brak zauważalnych problemów ze wzrokiem nie zawsze oznacza, że Pacjent nie potrzebuje wsparcia lekarza. W jakich przypadkach trzeba niezwłocznie udać się do gabinetu okulistycznego, a kiedy warto to zrobić dla utrzymania zdrowia oczu w dobrej kondycji?

W jakich przypadkach wizyta u okulisty jest konieczna?

Często zdarza się tak, że do naszego gabinetu okulistycznego w Rybniku czy Gliwicach przychodzą pacjenci, którzy zauważają pogorszenie widzenia. Wówczas nierzadko okazuje się, że wielu z nich nie pojawiało się na regularnych wizytach kontrolnych, co pomogłoby zapobiec rozwojowi choroby i uniknąć czasem i nawet zabiegu operacyjnego. Warto jednak pamiętać, jakie objawy powinny być szczególnie niepokojące i kiedy niezwłocznie trzeba udać się do specjalisty.

Otóż wizyta u okulisty jest konieczna przede wszystkim wtedy, kiedy pacjent zauważy pogorszenie widzenia, ograniczenie pola widzenia w postaci zasłony, błyski, krzywienie się obrazu czy dwojenie jednooczne. Kolejną przyczyną są bóle głowy wraz z towarzyszącym bólem oka oraz pogorszeniem widzenia. Okulistę warto odwiedzić, również odczuwając swędzenie i oczu, światłowstręt lub mając uczucie suchych oczu.

Czy warto iść do okulisty, nie mając problemów ze wzrokiem?

Jak wiadomo, wczesne wykrycie problemów okulistycznych pozwala je skutecznie leczyć. Właśnie dlatego regularne pojawianie się u specjalisty jest tak ważne. Najlepiej zapisywać się na konsultację okulistyczną przynajmniej raz na 2 lata, natomiast w przypadku dzieci warto pamiętać o wizycie raz do roku.

Oprócz tego należy też pamiętać, że po czterdziestym roku życia  istnieje większe ryzyko rozwoju niektórych chorób (na przykład jaskry), dlatego z wiekiem dobrze zwiększać częstotliwość kontroli. Czasami również zdarza się tak, że podczas wizyty okulista wykryje pewne nieprawidłowości wymagające monitorowania i zwiększenia częstotliwości wizyt. Wówczas oczywiście należy dostosować się do jego zaleceń.