Jakie są przyczyny opadania powieki?

Problemy ze wzrokiem mogą wynikać nie tylko z wad refrakcji. Niekiedy mogą mieć one także zupełnie inne przyczyny, a jedną z nich jest opadająca powieka. Wbrew pozorom jest to nie tylko kwestia natury estetycznej, ale także defekt utrudniający prawidłowe widzenie. Z naszego wpisu dowiesz się, jakie są przyczyny opadania powiek.

Jak wygląda opadająca powieka?

Opadająca powieka to defekt kosmetyczny, ale niekiedy także problem medyczny. Ma to miejsce wtedy, kiedy oś widzenia jest zasłonięta przez opadającą powiekę. Zmniejszenie szpary powiekowej nie tylko może sprawiać wrażenie „smutnych oczu”, ale też ogranicza pole widzenia. Przypadłość najczęściej dotyczy obu oczu. Wiele osób przyzwyczaja się do życia z tą dolegliwością, choć są i tacy, dla których stanowi ona duży problem. Niekiedy może wymuszać nienaturalne ustawienie głowy, dzięki któremu pacjenci próbują poprawić komfort widzenia. Niestety może mieć to wpływ na zmiany w układzie mięśniowo-szkieletowym, a także powodować dokuczliwe bóle głowy. Może to być z pewnością duży problem.

Do najbardziej powszechnych przyczyn opadającej powieki należy zwiotczenie skóry związane z wiekiem. W wyniku starzenia się organizmu zmniejsza się produkcja kolagenu i elastyny, które odpowiadają za prawidłowe napięcie skóry. Może być najbardziej widoczne właśnie na powiekach ze względu na fakt, iż skóra na nich jest bardzo cienka i delikatna. Dolegliwość ta najczęściej pojawia się u osób po 40. roku życia. Do innych przyczyn opadającej powieki należy osłabienie lub porażenie mięśni powiek. Ponadto taki stan rzeczy może mieć wpływ papierosów, a także mieć podłoże genetyczne. Niezależnie od przyczyny, warto poznać sposoby, które pomogą poradzić sobie z tą przypadłością.

Naszym Pacjentom proponujemy zabiegi chirurgiczne z zakresu okuloplastyki w Centrum Leczenia Chorób Oczu, gdzie rozwiązujemy nie tylko problem opadających powiek, ale także innych zmian w okolicach gałki ocznej.